Iemand uit het verleden werd na 1 gesprek vaste klant.

Een klant die ik ken uit een ver verleden was via social media bij mij terecht gekomen. We waren tijdens de opkomst van Facebook elkaar online tegen gekomen en hadden elkaars vriendschap aanvaard. Toen ik haar enkele jaren later tegen kwam in de winkel hier in de buurt en zij me aansprak met de vraag wat ik eigenlijk deed, antwoorde ik haar dat ik diepe massages geef. Niet zomaar massages die je bij de schoonheidsspecialiste krijgt, maar een stevige massage waarbij ik vooral mijn intuïtie volg. Aan de hand van de klachten waarover de klant vertelt maar ook aan de hand van de blokkades die ik zelf opmerk terwijl ik bezig ben, masseer ik volledig op maat van mijn klant. Geen enkele massage die ik geef is dezelfde.

Ze luisterde met volle aandacht en gaf aan dat zij vooral pijn had in nek, onderrug en tussen de schouderbladen. Ze wijt het aan het feit dat ze dagelijks 8 u achter de pc zit.

Wellicht was haar houding ook niet zo goed vertelde ze nog.

Omdat we elkaar in de winkel ontmoetten, had zij haar agenda niet bij maar ik vertelde haar over de mogelijkheid dat zij online kon boeken. Ze kon makkelijk thuis mijn en haar agenda op elkaar afstemmen en na enkele gegevens in te geven, kon zij zelf haar afspraak in mijn agenda invullen.

Toen zij bij mij langs kwam, merkte ik inderdaad dat zij vast zat op de plaatsen die ze zelf had aangegeven maar via een korte voetreflexologie om 1 en ander te checken, merkte ik ook dat de reflexzone van de lever nogal gespannen aanvoelde. Ik raadde haar aan om te ontgiften (via een kuur uit de biowinkel) en veel water te drinken en daarbij ook een tijdje alcohol, chocolade en vet te vermijden.

De dag na de behandeling kreeg ik een sms met de vraag als het normaal is dat de pijn nog erger is dan vooraf. Daarop stuurde ik terug:

“Ja hoor, de dag erna is het normaal dat de pijn erger is, dat is een goed teken dat de behandeling zijn werk doet. Drink maar veel water zodat de afvalstoffen makkelijk afgevoerd kunnen worden en morgen moet het al veel beter zijn. Vanaf dan zal het elke dag beter en beter gaan.”

Een 10 tal dagen nadien zag ik haar terug. Ze vertelde dat de eerste dagen na de behandeling nog pijnlijk waren geweest maar dat het wel steeds beter ging.

De pijn was nu veel minder dan toen ze de eerste keer bij mij kwam. Ze had intussen ook ontgift en ze had al veel meer energie.

Tijdens de tweede behandeling merkte ik dat de spieren veel losser waren, en dat de reflexzone van de lever al heel wat zachter was.

Voor deze klant is het belangrijk dat ze door de slechte houding op het werk op regelmatige basis terug komt; 4-5 wekelijks. Omdat ze weinig doet om de oorzaak weg te nemen van haar probleem is het belangrijk dat ze zich geregeld los laat maken. Op die manier zal ze kunnen voorkomen dat ze op een dag helemaal vast komt te zitten en er een lang herstelproces nodig is.

Herken je je in het verhaal van mijn klant?

www.kaflex.be